دسته‌بندی نشده

نخستین راهپیمایی فضایی

کانال علمی بیگ بنگ:
در فوریه ۱۹۸۴، بروس مک‌کندلس فضانورد آمریکایی نخستین راهپیمایی فضایی بدون اتصال به شاتل فضایی را انجام داد! یک عکس باورنکردنی از این رویداد، مک کندلس را تنها و در فاصله‌ی ۹۷ متری با شاتل چلنجر به‌صورت شناور در فضا نشان می‌دهد.

این فضانورد با واحد مانور سرنشین‌دار ( جت پک) که با فوران جت‌های نیتروژن کار می‌کرد، در فضا شناور ماند و پس از یک ساعت گردش فضایی با همین وسیله به شاتل فضایی بازگشت.

مک‌کندلس درباره‌ی این تجربه حیرت‌انگیز گفته: «من بیش از حد آموزش دیده بودم و فقط مشتاق بودم که بیرون بروم و پرواز کنم، از طرفی خیلی احساس راحتی می‌کردم…، خیلی سرد شد، دندان‌هایم به هم می‌خورد و می‌لرزیدم، اما این یک چیز بسیار جزئی بود.»

🆔 @big_bangpage

بمب هسته‌ای اورانیومی ملقب به پسر کوچک با استفاده از بمب افكن بی ۲۹ آمریکا بر روی شهر هیروشیما پرتاب شد. برای تاثیرگذاری بیشتر این بمب در ارتفاع تقریبی ۵۸۰ متری منفجر شد و شدتی معادل با انفجار ۱۵ هزار تن تی‌ان‌تی داشت.

همانطور که در این ویدئو نشان داده شده، انسانها در اثر انفجار هسته‌ای و تشعشعات ناشی از آن نمیسوزند بلکه به بخار تبدیل می‌شوند، این مساله حقیقت دارد زیرا در اثر انفجار اتمی حرارت تشعشعات مرکز انفجار به بالاتر از ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد می‌رسد که اثرات این حرارت غیرقابل باور بر روی گوشت و پوست بافت بدن انسان یا هر موجود زنده دیگر طوری است که آن را به بخار تبدیل خواهد کرد و همچنین بقیه اجسام و در یک لحظه به خاکستری سفید رنگ تبدیل خواهند شد.

آمریکایی‌ها به فاصله سه روز دو شهر مهم ژاپن را با بمب اتم نابود کردند و این تلخ‌ترین اتفاق جنگی دنیا بود با ۱۴۰ هزار نفر کشته و هزاران بی‌خانمان. ژاپن در ۱۴ آگوست ۱۹۴۵ تسلیم شد. اگرچه بمب های اتمی جنگ جهانی دوم را به پایان رساندند، اما عصری آغاز شد که در آن ارتش سالاری قدرت ترس‌آوری به دست آورد.

🆔 @big_bangpage

One thought on “نخستین راهپیمایی فضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *