دسته‌بندی نشده

توصیه مهم به داوطلبان کنکور در مورد درس شیمی

اولین توصیه به کنکوریهای ۱۴۰۳🔥

تصمیم گرفتیم در ادامه توصیه های مهمی برای کنکوریهای 1403 به ویژه در درس شیمی داشته باشیم انتظار داریم کنکوریها با گوش دادن و عمل کردن به این توصیه ها که از تجارب چندین ساله در مسیر کنکور، تدریس شیمی کنکور و همراهی هزاران کنکوری موفق و ناموفق حاصل شده، جزو موفق های کنکور 1403 باشند.

💮اولین توصیه ما پرهیز از خرید کتاب های کمک درسی زیاد برای شیمی است. اگر میخواهید سال بعد به عاقبت اکثر کنکوریهای امسال دچار نشید همچنین هزینه زیادی نکنید، کتابهای زیاد برای شیمی خریداری نکنید. یک کتاب کافی است و حتی خیلی کافی! همه کتابها خوب هستند و مطالبشان تقریبا یکسان است با نخریدن یک کتاب خاص چیزی را از دست نخواهید داد. لطفا یک کتاب خریداری کنید و همان را زیاد مطالعه کنید.

💮به جای خرید کتابهای انتشارات مختلف، کتاب درسی را زیاد مطالعه کنید، منبع طراح کنکور کتاب درسی است، ولی اشراف و تسط شما به همان مطالب کتاب باید خیلی زیاد باشد. یکی از راه های تسلط زیاد به مطالب، مطالعه زیاد کتاب درسی است. هر چقدر مطالعه شما زیاد باشد نکته های زیادی را کشف خواهید کرد.

💮کنکور سالهای اخیر باید آینه ی عبرت باشند. دیدید خیلی ها از سختی سوالات شیمی می نالند؟ حق دارند چون آنقدر کتاب های حجیم انتشارات مختلف را مطالعه کردند که اصلا نقشه راه کتاب درسی را فراموش کردند. خیلیها اصلا به بعضی از فصلها نمی رسند مجبور می شوند حذف کنند.
کتاب زیاد داشتن یعنی سم! نه می توانی سریعتر جلو بری، نه می توانی به آزمونها و سرفصل ها برسی و کلا شما را گیج و خسته خواهند کرد

💮عده ای میان کتابهای مختلف را سطح بندی می کنند! این کتاب برای سطح پایینها خوبه و اون یکی برای سطح بالاها!! مگر کنکور جداگانه ای برای افراد برگزار می شود؟؟ سوالات کنکور برای همه یکسان و سطحشان هم مشخص است. در هر سه سطح ساده، متوسط و دشوار در کنکور سوال طرح می شود که یک کنکوری باید در هر سه سطج کار کند. جدا کردن سوالات به سطوج مشخص به داوطلب ضربه می زند. همانطوری که داوطلب سطح پایین باید سوالات سطح بالا کار کند و سطح خود را ارتقا دهد، باید داوطلب سطح بالا هم علاوه بر سوالات دشوار، سوالات ساده و متوسط را هم کار کند تا هم مطالب خوب تثبیت شوند و هم با دست کم نگرفتن سوال ساده در کنکور اشتباهات سهوی و بچگانه نداشته باشند.

منبع دکتر قهرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *