آموزش رایگان

گند زدایی آب با اشعه فرابنفش

دانلود کتاب گندزدایی آب با استفاده از اشعه فرابنفش

دانلود کتاب گندزدایی آب با استفاده از اشعه فرابنفش

بکارگیری پرتو فرابنفش UVدر فرایند پالایش آب و تصفیه فاضلاب روشی شناخته شده برای جایگزینی مواد شیمیایی گندزدا از قبیل کلر میباشد. پرتو فرابنفش عمل ضد عفونی را به طور موثر و بدون تولید ترکیبات مشکل زای جانبی ناشی از گندزداهای شیمیایی از قبیل کلر انجام میدهد.

از متن کتاب :
به طور کلی یکی از مهم ترین دلایل مقبولیت گندزدایی با UV مسائل زیست محیطی بوجود آمده از کلرزنی پساب ها بوده است . مسائل مشابه در مورد تعدادی دیگر از مواد شیمیایی گندزدا نیز قابل بروز می باشد که فراورده های جانبی آن برای فون و فلور آب های پذیرنده خاک هایی که بعدا ممکنه مورد آبیاری قرار گیرند سمیت دارد و لذا در استفاده مجدد از پساب لازم است که کل کلر باقی مانده به حد بسیار قلیلی رسیده باشد .
نور uv طی گندزدایی پساب ماده ای را حذف ننموده و چیزی نیز اضافه نمی کند جز این که از تعداد میکروبهای زنده آب کاسته می شود . حتی با اعمال دزهای بیشتر از حد نیاز از اشعه تشکیل هیچ نوع فراورده جانبی جهش زا گزارش نشده است .

به طور کلی پتانسیل تشکیل فرآورده های جانبی در عمل گندزدایی آب با UV ناچیز است . چون شدت های مورد استفاده از اشعه جهت گندزدایی کمتر از مقادیر لازم برای بروز اثرات فوتو شیمیایی می باشد . اما بعضی از ترکیبات شیمیایی ممکن است بوسیله UV تغییر کنند . اعتقاد بر اینست که شکسته شدن بعضی از ترکیبات منجر به تشکیل فرم های کم خطرتر می شود .

لینک مستقیم دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *