آموزش رایگانفنی مهندسی

آموزش نمایش فضای حالت در سیستم های ﻛﻨﺘﺮل مدرن (رایگان)

لطفا پس ازخوانئن راهنما در صورت انتخاب اینجا کلیک کنید
با توجه به اهمیت دانش کنترل و نقش بی‌بدیل سیستم‌های کنترل در صنایع مختلف، بدیهی است به موازات توسعه صنایع، سیستم‌های کنترل مورد نیاز برای آن‌ها نیز توسعه یابد. سیستم‌های کنترل مورد استفاده در چندین دهه قبل متناسب با سیستم‌های آن روز، بسیار ساده و دارای اهداف کنترلی محدودتری بودند در حالی که در صنایع مدرن امروزی، انواع دیگری از سیستم‌ها و فرایندها دارای چند‌‌ ورودی و چند‌ خروجی هستند. در حقیقت، قابلیت عمده سیستم‌های کنترل مدرن، امکان استفاده از آن‌ها در سیستم‌های چند‌ ورودی و چند‌ خروجی و متغیر با زمان است. در این آموزش مباحث مربوط به نمایش فضای حالت در سیستم‌های ﻛﻨﺘﺮل مدرن بررسی می‌شود.
عقیل احمدی

عقیل احمدی
دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی برق – کنترل

مهندس عقیل احمدی دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی برق – کنترل در دانشگاه صنعتی سهند، علاوه بر سوابق تدریس در مراکز دانشگاهی کشور، تجربیات ارزشمندی در زمینه طراحی و نظارت مهندسی در پروژه‌های بزرگ صنعتی دارند. ایشان مقالات متعدد علمی و تخصصی در نشریات و کنفرانس‌های معتبر بین‌المللی ارائه کرده‌اند و همچنین از اعضای اصلی کمیته علمی بازنگری و تدوین بخشی از استانداردهای مهم صنعتی در سطح ملی نیز هستند.

توضیحات تکمیلی
با توجه به اهمیت دانش کنترل و نقش بی‌بدیل سیستم‌های کنترل در صنایع مختلف، بدیهی است به موازات توسعه صنایع، سیستم‌های کنترل مورد نیاز برای آن‌ها نیز توسعه یابد. سیستم‌های کنترل مورد استفاده در چندین دهه قبل متناسب با سیستم‌های آن روز، بسیار ساده و دارای اهداف کنترلی محدودتری بودند در حالی که در صنایع مدرن امروزی، انواع دیگری از سیستم‌ها و فرایندها دارای چند‌‌ ورودی و چند‌ خروجی هستند. در حقیقت، قابلیت عمده سیستم‌های کنترل مدرن، امکان استفاده از آن‌ها در سیستم‌های چند‌ ورودی و چند‌ خروجی و متغیر با زمان است.

صنایع مهمی مانند: پتروشیمی، نیروگاه‌ها، رباتیک و هوافضا و… نیازمند این شاخه از علم کنترل هستند. بنابراین، یادگیری و توسعه آن بسیار ضروری و مورد نیاز صنعت است و همچنین از دید دانشگاهی نیز کنترل مدرن یکی از دروس اساسی کارشناسی کنترل و کارشناسی ارشد سایر گرایش‌ها و پیش‌نیازی برای تعدادی از دروس اساسی مهندسی کنترل محسوب می‌شود. در این آموزش مباحث مربوط به نمایش فضای حالت در سیستم‌های ﻛﻨﺘﺮل مدرن بررسی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *